Op de mobiliteitscel van 6 november 2023 werd er besloten om enkelrichting in te voeren in de Welvaartstraat en Grensstraat, er wordt eveneens een parkeerverbod ingevoerd in beide straten door middel van borden E1. Het verslag van deze mobiliteitscel werd op het college van burgemeester en schepenen van 19 februari 2024 goedgekeurd.
Op de mobiliteitscel van 6 november 2023 werd beslist om enkelrichtingsverkeer in te voeren in de Welvaartstraat en de Grensstraat en parkeerverbod door middel van borden E1 te plaatsen op locaties waar er niet geparkeerd mag worden.
Hiervoor worden telkens een bord F19 (eenrichtingsverkeer) en onderbord M18 (dubbelrichting voor fietsers en bromfietsers klasse A en klasse P) geplaatst bij het inrijden van de Welvaartstraat en de Grensstraat langs de oostkant. Er wordt telkens een bord C1 (verboden richting voor iedere bestuurder) en onderbord M12 (uitgezonderd voor fietsers en bromfietsers klasse A en klasse P) geplaatst ter hoogte van de westelijke kant van de Welvaartstraat en de Grensstraat.
Er wordt een parkeerverbod ingesteld in de Welvaartstraat. Hiervoor worden parkeerverbodsborden, bord E1, geplaatst bij het inrijden van de Grensstraat langs de oostkant aan de Atealaan met een onderbord 'opgaande pijl'. Op 3 locaties, ongeveer in het midden van een segment, worden deze borden herhaalt met onderbord 'dubbel pijl'. Op het einde van de straat, aan het kruispunt met de Atealaan aan de westelijke zijde wordt het bord E1 opnieuw geplaatst, met onderbord 'neergaande pijl'. De borden (en onderborden) worden telkens rechts ten opzichte van de rijbaan geplaatst, maar worden steeds links herhaald.
Er wordt een parkeerverbod ingesteld in de Grensstraat. Hiervoor worden parkeerverbodsborden, bord E1, geplaatst bij het inrijden van de Grensstraat langs de oostkant aan de Atealaan met een onderbord 'opgaande pijl'. Op 3 locaties, ongeveer in het midden van een segment, worden deze borden herhaalt met onderbord 'dubbel pijl'. Op het einde van de straat, aan het kruispunt met de Atealaan aan de westelijke zijde wordt het bord E1 opnieuw geplaatst, met onderbord 'neergaande pijl'. De borden (en onderborden) worden telkens rechts ten opzichte van de rijbaan geplaatst, maar worden steeds rechts herhaald.
Voor beide straten wordt een algemeen parkeerverbod ingericht.
Het college van burgemeester en schepenen keurt de invoering van enkelrichting en een parkeerverbod in de Welvaartstraat en de Grensstraat goed.
Hiervoor wordt er een bord F19 en M5, enkelrichtingverkeer met onderbord 'uitgezonderd fietsers en bromfietsers', geplaatst bij het inrijden van de Welvaartstraat langs de oostkant. Er wordt een bord C1 en M12, verboden richting voor iedere bestuurder met onderbord 'dubbelrichting voor fietsers en bromfietsers', geplaatst bij het inrijden van de Welvaartstraat langs de westkant.
Er wordt een parkeerverbod ingesteld in de Welvaartstraat. Hiervoor worden parkeerverbodsborden, bord E1, geplaatst bij het inrijden van de Welvaartstraat langs de oostkant aan de Atealaan met een onderbord 'opgaande pijl'. Op 3 locaties, ongeveer in het midden van een segment, worden deze borden herhaalt met onderbord 'dubbel pijl'. Op het einde van de straat, aan het kruispunt met de Atealaan aan de westelijke zijde wordt het bord E1 opnieuw geplaatst, met onderbord 'neergaande pijl'. De borden worden telkens rechts ten opzichte van de rijbaan geplaatst, maar worden telkens ook links herhaald.
Ook voor de Grensstraat wordt er een bord F19 en M5, eenrichtingsverkeer met onderbord 'uitgezonderd fietsers en bromfietsers', geplaatst bij het inrijden van de Grensstraat langs de oostkant. Er wordt een bord C1 en M12, verboden richting voor iedere bestuurder met onderbord 'dubbelrichting voor fietsers en bromfietsers', geplaatst bij het inrijden van de Grensstraat langs de westkant.
Er wordt een parkeerverbod ingesteld in de Grensstraat. Hiervoor worden parkeerverbodsborden, bord E1, geplaatst bij het inrijden van de Grensstraat langs de oostkant aan de Atealaan met een onderbord 'opgaande pijl'. Op 3 locaties, ongeveer in het midden van een segment, worden deze borden herhaalt met onderbord 'dubbel pijl'. Op het einde van de straat, aan het kruispunt met de Atealaan aan de westelijke zijde, wordt het bord E1 opnieuw geplaatst met onderbord 'neergaande pijl'. De borden worden telkens rechts ten opzichte van de rijbaan geplaatst, maar worden telkens ook links herhaald.
Een afschrift van deze beslissing wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het Departement Mobiliteit en Openbare Werken.