Dit besluit werd opgeheven in de zitting van 4 maart 2024: punt 15: Aanvullend verkeersreglement: parkeerplaatsen voorbehouden voor elektrische voertuigen: goedkeuring herziening.
Om de Europese en Vlaamse klimaatdoelstellingen te halen, moet er efficiënter en duurzamer met energie worden omgegaan. Elektrisch rijden past in dat verhaal, want daarmee kan de CO2-uitstoot gevoelig beperkt worden. Om elektrisch rijden aan te moedigen, zijn er voldoende laadpunten nodig. In de eerste uitrol tussen 2016 en 2021 heeft de Vlaamse regering , onder coördinatie van Fluvius, een basisinfrastructuur aangelegd van publieke laadpunten. Voor de volgende uitrol van publieke laadinfrastructuur op het openbare domein heeft de Vlaamse regering door middel van een concessie-opdracht laadpaaloperatoren aangeduid die in 2023 - 2024 de uitrol zullen verzorgen in de deelnemende Vlaamse steden en gemeenten. Voor de provincie Antwerpen is Engie aangesteld als operator.
Aangezien er in de nabije toekomst vermoedelijk nog heel wat parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen bij zullen komen, wordt er geopteerd om één aanvullend verkeersreglement voor parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen op te maken en het reglement telkens te herzien als er nieuwe laadpalen bijgeplaatst worden.
Bij deze herziening wordt volgende locatie toegevoegd aan het aanvullend verkeersreglement:
Het college van burgemeester en schepenen heft de vorige versie van het aanvullend verkeersreglement voor het voorbehouden van parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen van 24 juli 2023 op.
Het college van burgemeester en schepenen keurt volgend aanvullend verkeersreglement voor het voorbehouden van parkeerplaatsen voor elektrische voertuigen goed. Het reglement geldt op volgende locaties volgens volgende bepalingen:
Een afschrift van deze beslissing wordt ter kennisgeving overgemaakt aan het digitaal loket voor lokale besturen.