De algemeen directeur deelt de aanvullende agendapunten zoals vastgesteld door de voorzitter van de gemeenteraad onmiddellijk mee aan de gemeenteraadsleden.
Gemeenteraadsleden kunnen uiterlijk vijf dagen voor de vergadering punten aan de agenda toevoegen. De gemeenteraadsleden bezorgen hun toegevoegde punt aan de algemeen directeur, die de voorstellen bezorgt aan de voorzitter van de gemeenteraad.
Raadslid Jan Bertels heeft een agendapunt ingediend:
Stand van zaken en infovergadering over aanleg fietsinfrastructuur Molenstraat, Wiekevorstseweg en Voortkapelseweg
''Enige jaren geleden werd een studieopdracht gegund voor het aanleggen van noodzakelijke fietsinfrastructuur in de Molenstraat, en het aanleggen/de verbetering van de fietspaden in (het eerste deel) van de Voortkapelseweg en de Wiekevorstseweg. Er werd/wordt ook nagedacht over de verbetering van de fietsoversteek aan ‘Berkemus’ wat de fietsostrade betreft, de optie van een fietstunnel is geopperd en uitgetekend/gevisualiseerd.
Het studiebureau heeft ondertussen een voorontwerp opgemaakt van de fietsinfrastructuur Wiekevorstseweg – Molenstraat – Morkhovenseweg – Voortkapelseweg – fietsostrade. Het bureau heeft ook een fasering van de werken vooropgesteld, op basis van onteigeningen die moeten gebeuren (of lopen?)
Het schepencollege beloofde begin november een infovergadering voor de buurt, digitaal. Na een toelichting, zou er wel slechts 1 kwartiertje voor vragen voorzien worden, wat me nogal beperkt (te beperkt) lijkt gezien de omvang van de werken (en de onteigeningsplannen).
De bespreking van dit agendapunt is opgenomen in de audio-opname die als zittingsverslag dienst doet. Deze opname is raadpleegbaar op de gemeentelijke website.