In de gemeenteraad van 12 maart 2019 werd de heer Patrik De Cat aangeduid als vertegenwoordiger van de stad en de heer Jan Michielsen als plaatsvervangend vertegenwoordiger van de stad voor deelname aan de (buitengewone) algemene vergadering van Iveka voor de volledige duur van de lokale bestuursperiode 2019 - 2024.
Het mandaat van deze gemeentelijke vertegenwoordiger moet elke vergadering vastgesteld worden.
De gemeenteraad moet de agenda goedkeuren en het mandaat van haar vertegenwoordiger vaststellen.
Het stadsbestuur neemt voor de activiteit distributienetbeheer elektriciteit en/of gas deel aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, Intercommunale Vereniging voor de Energiedistributie in de Kempen en het Antwerpse.
Iveka nodigt het stadsbestuur uit om deel te nemen aan de buitengewone algemene vergadering van Iveka op 14 december 2021 die zal plaatsvinden om 18 uur in Aldhem, Jagersdreef 1 in 2280 Grobbendonk.
Momenteel kan Iveka niet inschatten in welke richting COVID-19 zal evolueren en wat de impact hiervan zal zijn op het fysiek houden van de buitengewone algemene vergadering. Afhankelijk van de evolutie van COVID-19, de richtlijnen van het Agentschap Binnenlands Bestuur en de federale regelgeving, voorziet Iveka toch ook in de mogelijkheid in het ontwerp-raadsbesluit dat deze vergadering digitaal zou kunnen gehouden worden.
De uitnodigingsbrief van 24 september 2021 bevat volgende agenda met toelichtende documenten:
Met de mail van 26 oktober 2021 bezorgde Iveka een nazending met aanvullende informatie en documenten met betrekking tot agendapunt 3 voor de buitengewone algemene vergadering van 14 december 2021.
De gemeenteraad keurt de agenda van de buitengewone algemene vergadering van Iveka van 14 december 2021 als volgt goed:
De gemeenteraad draagt de vertegenwoordiger van de gemeente die zal deelnemen aan de (fysieke of digitale) buitengewone algemene vergadering van de opdrachthoudende vereniging Iveka op 14 december 2021 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) op om zijn stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad in verband met de te behandelen agendapunten.
Het college van burgemeester en schepenen bezorgt een afschrift van deze beslissing aan de opdrachthoudende vereniging Iveka, ter attentie van het secretariaat op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.